Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Ekspansja American Airlines bez Krakowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-08-2025
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Ekspansja American Airlines bez Krakowa
fot. RDU Airport
Gdyby nie pandemia, Kraków gościłby regularnie boeingi 787 American Airlines. Uwarunkowania rynkowe się zmieniły – Amerykanie chcą teraz latać do topowych destynacji w Europie. Mimo to American Airlines wznowią sezonowe rejsy z Filadelfii do Budapesztu i Pragi, a lotnisko Kraków-Balice musi się uzbroić w cierpliwość i czekać.

Przed rokiem 2019, „wielka trójka” obecna była wyłącznie w dużych europejskich hubach, współpracując z unijnymi partnerami w ramach transatlantyckiego joint-venture. Po pandemii rynek się zmienił, a American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines, które operują w modelu piasty-i-szprychy, rozpoczęły ekspansję sieci tras o drugo- i nawet trzeciorzędne porty lotnicze w Europie Zachodniej. Jest to efekt m.in. mozolnej odbudowy rynku amerykańsko-chińskiego.

Wielka trójka” omija jednak Polskę, która jest jednym z najszybciej rozwijających się unijnych rynków lotniczych, a wyłącznym operatorem lotów do i z Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej pozostają Polskie Linie Lotnicze LOT. Amerykańskie linie uruchomiły rejsy do m.in. Aten, Bilbao, Budapesztu, Faro, Malagi, Neapolu, Palermo, Pragi, czy na Maderę, Majorkę i Teneryfę. Te destynacje wcześniej nigdy nie miały bezpośredniego połączenia lotniczego z USA, będąc obsługiwane przez unijnych partnerów, czyli Grupę Lufthansa i holding Air France-KLM.

Polska jest przez amerykańskich przewoźników lotniczych konsekwentnie omijana – najbliżej było w 2020 roku, kiedy American Airlines zamierzały uruchomić rejsy między Chicago a Krakowem. Do inauguracji trasy jednak nie doszło, gdyż na drodze stanęły pandemiczne ograniczenia w podróżowaniu, a zniesienie restrykcji nie skłoniło linii lotniczych z siedzibą w Forth Worth do podjęcia drugiej próby i wejścia na polski rynek. Nie stanie się to także w 2026 roku – American Airlines w ramach letniej ekspansji zamierzają przywrócić rejsy z Filadelfii do Budapesztu i Pragi i uruchomić loty z Dallas-Fort Worth do Aten i Zurychu oraz z Miami do Mediolanu. A Kraków i Polska znów muszą czekać.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nawrocki chce zakazać „promocji regionu” w lotach

Prawo i polityka

Nawrocki chce zakazać „promocji regionu” w lotach

Mateusz Kieruzal 12 sierpnia 2025

Szczecin: Co z nowym terminalem pasażerskim?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: Co z nowym terminalem pasażerskim?

inf. pras. 12 sierpnia 2025

Katowice: Wakacje z rekordem! Lipiec najlepszym miesiącem w historii portu

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli

Piotr Bożyk 30 lipca 2025

American: Flagship Suite już wkrótce w nowych B787-9

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Prawo i polityka

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nawrocki chce zakazać „promocji regionu” w lotach

Prawo i polityka

Nawrocki chce zakazać „promocji regionu” w lotach

Mateusz Kieruzal 12 sierpnia 2025

Szczecin: Co z nowym terminalem pasażerskim?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: Co z nowym terminalem pasażerskim?

inf. pras. 12 sierpnia 2025

Katowice: Wakacje z rekordem! Lipiec najlepszym miesiącem w historii portu

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR American Airlines dostarczony, ale czeka na montaż foteli

Piotr Bożyk 30 lipca 2025

American: Flagship Suite już wkrótce w nowych B787-9

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Prawo i polityka

American Airlines ceł płacić nie zamierzają

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij